Problematika organizovania verejných športových podujatí z pohľadu prokuratúry Slovenskej republiky
Predmetom príspevku je analýza problematiky organizovania verejných športových podujatí, ktorej súčasťou je aj veľmi aktuálna téma diváckeho násilia, z pohľadu prokuratúry Slovenskej republiky, považujeme za potrebné poukázať na ústavné poslanie a pôsobnosť prokuratúry vykonávanú prokurátormi, ktoré vytvárajú ústavný a zákonný rámec pre aktívnu participáciu prokuratúry a prokurátorov na riešení predmetnej problematiky.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/18/ES z 23.04.2009, ktorou sa ustanovujú základné zásady upravujúce vyšetrovanie nehôd v námornej doprave
Slovenská republika (rovnako ako ostatné členské štáty EÚ) je povinná do 17.06.2011 transponovať (viď článok 25 odsek 1 smernice) Smernicu Európskeho parlamentu a Rady 2009/18/ES z 23.04.2009, ktorou sa ustanovujú základné zásady upravujúce vyšetrovanie nehôd v sektore námornej dopravy a ktorou sa mení a dopĺňa smernica Rady 1999/35/ES a smernica Európskeho parlamentu a Rady 2002/59/ES.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR predložilo do legislatívneho/pripomienkového konania návrh nariadenia vlády SR o vyšetrovaní námorných nehôd a námorných mimoriadnych udalostí.
Európsky úrad pre boj proti podvodom vydal výročnú správu za rok 2012
Európsky úrad pre boj proti podvodom (OLAF) v roku 2012 zaznamenal oproti roku 2011 viditeľný nárast prípadov a taktiež efektívne a účelne zreorganizoval svoju štruktúru a prístup k riešeniu prípadov, v ktorom najmä dokázal znížiť trvanie vyšetrovania a zároveň zvýšiť jeho kvalitu.
LISABONSKÁ ZMLUVA - Zmluva o Európskej únii (konsolidované znenie)
LISABONSKÁ ZMLUVA - Zmluva o fungovaní Európskej únie (konsolidované znenie)
Hackerom môžu hroziť minimálne dva roky väzby
EÚ dokončuje návrh pravidiel, vďaka ktorým by mohli členské štáty trestať hackerov.
Dnes o nich v Luxemburgu rokovali ministri spravodlivosti a vnútra.
Odborníci na bezpečnosť sú však skeptickí.
Snaha o usvedčenie páchateľov, ktorých nemožno vystopovať, je podľa nich plytvaním času.
Časť Európy antisemitské útoky ignoruje
Systematika organizácie športového odvetvia: národná a nadnárodná úroveň
Príspevok o systematike organizácie športových odvetví má za cieľ poskytnúť stručný prehľad toho, ako sú tieto odvetvia inštitucionálne, kvalitatívne, funkcionálne a administratívne zložené, na základe akej vzťahovej štruktúry fungujú a aké sú konzekvencie tejto skladby subjektov súkromného práva. Zameriame sa jednak na národnú úroveň ako nevyhnutné minimum akejkoľvek organizačnej štruktúry športového odvetvia, a nadviažeme aj na prípadné vzťahy presahujúce hranice štátu, či dokonca presahujúce hranice rôznych svetových kontinentov. Netreba zabúdať na skutočnosť, že celá táto množina vzťahov nadradenosti a podriadenosti sa deje na súkromnoprávnom základe.
EURÓPSKA ÚNIA A JEJ POLITIKY V OBLASTI ŠPORTUMagOff
Vlastné počiatky európskeho záujmu o šport sú spojené s právne nezáväznými dokumentmi: Adoninovou správou komisie pre Európu občanov z roku 1985, ktorá prvá upozornila na význam športu v EÚ, a ďalšími dvoma správami – Larivovou (1994) a Packovej (1997). Z nich prvá trvala prísne na dodržiavaní práva aj v oblasti športu. Druhá správa už bola formulovaná inak, a dokonca volala po uznaní špecifického charakteru športu a autonómie športového hnutia.
V zmluve z Amsterdamu (1997) sa pritom šport už dostal do príloh, resp. nezáväzných záverečných protokolov: Deklarácia č. 29 výslovne uznala sociálnu hodnotu športu. V roku 1997 (13. júna) zároveň Európsky parlament prijal rezolúciu o úlohe EÚ v oblasti športu.